Minden tulajdonos vagy
ügyvezető
célja, hogy a cég jól prosperáljon, a befektetés megtérüljön, és persze
az is, hogy a dolgozók és az ügyfelek elégedettek legyenek a
vállalkozással.
Ez így egyszerűen hangzik, megvalósítása azonban nem könnyű.
Éppen
ezért összeszedtünk néhány tippet, amit a saját bőrünkön tanultunk meg
– ha ezeket figyelembe veszed a rövid és hosszú távú döntéseknél, még
jobban teljesíthetsz a piacon.
1. Az alkalmazottaid felvirágoztathatják vagy romba dönthetik cégedet
Minőségi szakemberekhez kétféleképpen juthatsz: vagy megfizeted a
szektor legjobbjait, vagy olyan életpályát és karrierlehetőséget
kínálsz, amivel kinevelheted a jövő titánjait.
Ne feledd, minden ezen múlik! A jó alkalmazottak a cég motorjai.
2. Ismerd a saját számaidat!
Mindegy, milyen területen mozogsz, komoly pénzügyi tervvel kell
rendelkezned. Ez azonban nem jelentheti azt, hogy év közben ne kéne
ellenőrizned a teljesítményt.
Melyik ügyfélre fordítotok komoly energiát, anélkül, hogy jelentős
bevételre tennétek szert?
Melyik alkalmazottadra érdemes építeni?
Ha
tisztában vagy a számokkal, nemcsak hatékonyabb lesz a cég, de jobb
tárgyalási pozíciót is vívhatsz ki magadnak ügyfeleiddel és az
álláskeresőkkel szemben.
3. Nincs siker marketing nélkül
Google hirdetés, Facebook-reklám, Display-megjelenések, SEO – ma már
nem kell vagyonokat költened, ha promotálnád vállalkozásod. Költened
azonban kell.
Állj ki társadalmilag fontos ügyekért, köss partneri szerződéseket és
tarts rendezvényeket!
Hosszú
távon a jól átgondolt marketing növeli vállalkozásod hitelét, és
hozzájárul egy erős brand kiépítéséhez. Keress megbízható online
marketing ügynökséget, és bízd rájuk a stratégia kiépítését!
4. Becsüld meg az ügyfeleidet!
Akik a te termékedet vásárolják, a te szolgáltatásodat veszik igénybe,
azért teszik, mert különleges bánásmódot remélnek.
Minél
nagyobb egy cég, és minél nagyobb értékű megbízást ad, annál inkább
elvárja, hogy ő legyen a legfontosabb. Neked pedig az a dolgod, hogy
tökéletes szolgáltatást és élményt nyújts minden ügyfelednek.
Sokkal költséghatékonyabb megtartani a jelenlegi klienseidet, mint
folyton újakra vadászni.
5. Ne akarj az lenni, aki mindenhez is ért!
Ehelyett fókuszálj arra, amiben igazán jó vagy, és próbáld
fenntartani a színvonalat! Ha ismered az erősségeid, könnyebben tudod
kitalálni, miben vagy más, mint a többi ügynökség.
Érdemes
meghatározni, milyen a céged számára ideális ügyfél, és az olyan
megrendelőkre fókuszálni. Jobban jársz, ha csak azt vállalod el, amihez
megvan a know-how, mint ha elfogadsz minden megbízást, és később
szabadkozni kényszerülsz.
6. Ismerd a konkurenciát!
Manapság már minden szektorban hatalmas a verseny, neked pedig
tisztában kell lenned azzal, hogy kik a vetélytársaid. Kik azok, akik a
tiédhez hasonló szolgáltatáscsomagot kínálnak? Hogy alakulnak az áraik
a te céged ajánlatához képest?
Hogy
megőrizhesd a piacon kivívott pozíciódat, vagy éppen feljebb léphess,
információkkal kell rendelkezned a konkurenciádról – csakis így
kínálhatsz versenyképesebb, teljesebb szolgáltatást a megrendelőidnek!
Forrás: https://online-advantage.hu